The Signposts Of Inquiry: Dewey’s Logic and Kuhn’s Philosophy of Science
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_arif/arif.202227307Abstract
In this article, I review John Dewey’s Logic: The Theory of Inquiry in order to show some points of coincidence with the work of a later author: Thomas S. Kuhn. I support the view that despite the disparities that their works sometimes show—and the reservations that Kuhn himself had about Dewey’s work—there are interesting coincidental points that help to offer a common standpoint that goes against more traditional views on logic, inquiry and scientific methodology. I focus on three main aspects: the contextual and social nature of logic; the significance they both grant to problem-solving contexts; and their convergence on a developmental view of the progress of knowledge.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Juan Vicente Mayoral
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos: los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo una Creative Commons Reconocimiento-No Comercial-Sin Obra Derivada 4.0 (CC BY-NC-ND) que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista. Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.