Teaching theory of literature in Spain
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_tropelias/tropelias.202074694Keywords:
Theory of Literature, Comparative Literature, DidacticsAbstract
The main goal of this paper is to offer an overview of Literary Theory and Comparative Literature studies in Spanish Universities since the eighties, when this area was created. The new subjects that have arisen as a consequence of the different curricula along these years, and especially as a consequence of the implementation of the European Higher Education Area, will be subject to analysis and reflection, as well as the relevance that TIC has recently reached in teaching and learning processes of Literary Theory and Comparative Literature.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Isabel Navas Ocaña
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Los artículos enviados a la revista Tropelías deben ser originales e inéditos, no publicados previamente en cualquier soporte. Únicamente se aceptará material publicado total o parcialmente con anterioridad, o que esté en proceso de evaluación en otra revista, si se hace constar la causa de tal duplicación y se facilita la fuente donde ha aparecido dicho artículo.
Las imágenes que se incluyan en los artículos estarán libres de derechos de reproducción y, en caso contrario, los autores deberán presentar los permisos para su publicación y asumir los pagos derivados de ello.
Los artículos y reseñas publicados en la revista Tropelías pueden ser incluidos en repositorios temáticos o institucionales desde el momento de su publicación, sin modificación alguna e indicando claramente su procedencia.