Figures of illegibility in Carmelo Bene's cinema
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_tropelias/tropelias.202074788Keywords:
Carmelo Bene, illegibility in cinema, circulation of conceptsAbstract
Carmelo Bene's work also includes a set of films made between 1968 and 1973 in which the Italian actor faces the problem of representation far from the stage. The way in which Bene disassembles the representation by altering the photographic reliability of the film, editing blind gazes or preventing images from becoming a visual or narrative totality, leads his cinema to the limit of illegibility and allows us to consider it as a writing without reading or as an experience of illegibility in art (Blesa, 2011).
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Annalisa Mirizio
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Los artículos enviados a la revista Tropelías deben ser originales e inéditos, no publicados previamente en cualquier soporte. Únicamente se aceptará material publicado total o parcialmente con anterioridad, o que esté en proceso de evaluación en otra revista, si se hace constar la causa de tal duplicación y se facilita la fuente donde ha aparecido dicho artículo.
Las imágenes que se incluyan en los artículos estarán libres de derechos de reproducción y, en caso contrario, los autores deberán presentar los permisos para su publicación y asumir los pagos derivados de ello.
Los artículos y reseñas publicados en la revista Tropelías pueden ser incluidos en repositorios temáticos o institucionales desde el momento de su publicación, sin modificación alguna e indicando claramente su procedencia.