A writing between Ríos
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_tropelias/tropelias.202186042Keywords:
Julián Ríos, Octavio Paz, writing, plurality, tradition, modernityAbstract
In some handwritten note, Octavio Paz defined Julián Ríos (Galicia, 1941) as a "plural" writer, which in principle was true in a very direct way since it was the Plural magazine —which was directed by the Mexican Nobel Prize winner in the early seventies of the twentieth century— the medium in which the initial fragments of the Larva series appeared, and it continued to be because of that complex breath of plurality in Ríos' now extensive work that encompasses almost a dozen titles between narrative and essay, with its permutations and intersections, plus the "painted novels", guided tours through the drawings and paintings of artists such as RB Kitaj or Antonio Saura.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Alejandro Toledo

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Los artículos enviados a la revista Tropelías deben ser originales e inéditos, no publicados previamente en cualquier soporte. Únicamente se aceptará material publicado total o parcialmente con anterioridad, o que esté en proceso de evaluación en otra revista, si se hace constar la causa de tal duplicación y se facilita la fuente donde ha aparecido dicho artículo.
Las imágenes que se incluyan en los artículos estarán libres de derechos de reproducción y, en caso contrario, los autores deberán presentar los permisos para su publicación y asumir los pagos derivados de ello.
Los artículos y reseñas publicados en la revista Tropelías pueden ser incluidos en repositorios temáticos o institucionales desde el momento de su publicación, sin modificación alguna e indicando claramente su procedencia.