The sound construction in "Estorvo" (1991) by Chico Buarque
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_tropelias/tropelias.2023397318Keywords:
literatura, music, narrative, interferenceAbstract
On the basis of Chico Buarque’s poetry regarding one of his novels, Estorvo (1991), we set out to investigate aspects that would place this musician/writer’s stories between the sonorous and the verbal. A narrative where conventional traits crack by a decentering that compromises the "meeting" of languages, records, speeches, figurations, sonorities in the space of Latin American settings. Such encounters would create as a contact area, a single grammar hybridized discourse, displaced from known patterns, among others, in order to configure infrequent tensions in narrative texts (Literature/Music, word/sound).
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Hernán Morales

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Los artículos enviados a la revista Tropelías deben ser originales e inéditos, no publicados previamente en cualquier soporte. Únicamente se aceptará material publicado total o parcialmente con anterioridad, o que esté en proceso de evaluación en otra revista, si se hace constar la causa de tal duplicación y se facilita la fuente donde ha aparecido dicho artículo.
Las imágenes que se incluyan en los artículos estarán libres de derechos de reproducción y, en caso contrario, los autores deberán presentar los permisos para su publicación y asumir los pagos derivados de ello.
Los artículos y reseñas publicados en la revista Tropelías pueden ser incluidos en repositorios temáticos o institucionales desde el momento de su publicación, sin modificación alguna e indicando claramente su procedencia.
Accepted 2022-11-16
Published 2023-01-26