Temporal Materialities: Ekphrasis and Suspension in Mike Wilson's "Ciencias ocultas" (2019)
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_tropelias/tropelias.2023397346Keywords:
Mike Wilson, fotography, pictureAbstract
This article addresses Mike Wilson's Ciencias ocultas from the notion of description as opposed to narration. In Wilson's novel, the things described form part of a crime scene, which is never resolved, since the writing stops following the description of the things inside the crime scene. Among these, everyday objects appear, but also images that are described in the form of ekphrasis, a paradigmatic figure of the relationship between writing and image. Wilson’s work is read from the framework proposed by the new materialisms that give agency to matter, which has a vibrating power (Bennett). One of the main effects of the description in Ciencias ocultas is the slowdown and temporary suspension.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Valeria de los Ríos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Los artículos enviados a la revista Tropelías deben ser originales e inéditos, no publicados previamente en cualquier soporte. Únicamente se aceptará material publicado total o parcialmente con anterioridad, o que esté en proceso de evaluación en otra revista, si se hace constar la causa de tal duplicación y se facilita la fuente donde ha aparecido dicho artículo.
Las imágenes que se incluyan en los artículos estarán libres de derechos de reproducción y, en caso contrario, los autores deberán presentar los permisos para su publicación y asumir los pagos derivados de ello.
Los artículos y reseñas publicados en la revista Tropelías pueden ser incluidos en repositorios temáticos o institucionales desde el momento de su publicación, sin modificación alguna e indicando claramente su procedencia.
Accepted 2022-11-10
Published 2023-01-26