The not very reliable narratee in high resolution videogames: "Final Fantasy VII Remake" vs. "Final Fantasy VII"
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_tropelias/tropelias.2021354417Keywords:
storytelling in videogames, japanese videogames, Final Fantasy VII, narratee, complex fiction, cinema and videogamesAbstract
Final Fantasy VII Remake is a reconstruction of the original published in 1997. Midgar, a ludoficcioal city that is part of the diegesis, goes from being represented with low-resolution graphics, pre-rendered scenarios and low-polygon models to high-resolution ones with scenarios and models of high polygonal load. In this article we will analyze, comparing the original video game and its remake, how this affects the narration, more specifically the reliability of the player in his role as narratee.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Adrián Suárez Mouriño

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Los artículos enviados a la revista Tropelías deben ser originales e inéditos, no publicados previamente en cualquier soporte. Únicamente se aceptará material publicado total o parcialmente con anterioridad, o que esté en proceso de evaluación en otra revista, si se hace constar la causa de tal duplicación y se facilita la fuente donde ha aparecido dicho artículo.
Las imágenes que se incluyan en los artículos estarán libres de derechos de reproducción y, en caso contrario, los autores deberán presentar los permisos para su publicación y asumir los pagos derivados de ello.
Los artículos y reseñas publicados en la revista Tropelías pueden ser incluidos en repositorios temáticos o institucionales desde el momento de su publicación, sin modificación alguna e indicando claramente su procedencia.