Exile as doubling: "Le grand cahier", "La preuve" and "Le troisième mensonge" by Agota Kristof
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_tropelias/tropelias.2020344270Keywords:
exile, double, narrative identity, autobiographic space, Agota KristofAbstract
In this work I propose a new perspective and interpretation of Agota Kristof’s trilogy through the convergence of two frames: thematic and identity theories. Therefore, I relate the different structures of the double theme in the twins of the story – a central issue in the trilogy – with the condition of exile from the perspective of the autobiographic space and the construction of a narrative identity. Furthermore, this relationship between the double and the exile has been found to be repeated throughout history. Consequently, this work tries to explain in a more exhaustive way the particularities of the trilogy.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Mario Alonso González

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Los artículos enviados a la revista Tropelías deben ser originales e inéditos, no publicados previamente en cualquier soporte. Únicamente se aceptará material publicado total o parcialmente con anterioridad, o que esté en proceso de evaluación en otra revista, si se hace constar la causa de tal duplicación y se facilita la fuente donde ha aparecido dicho artículo.
Las imágenes que se incluyan en los artículos estarán libres de derechos de reproducción y, en caso contrario, los autores deberán presentar los permisos para su publicación y asumir los pagos derivados de ello.
Los artículos y reseñas publicados en la revista Tropelías pueden ser incluidos en repositorios temáticos o institucionales desde el momento de su publicación, sin modificación alguna e indicando claramente su procedencia.