Campbell's monomyth in children's and young people's literature and its socializing purpose
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_tropelias/tropelias.202074676Keywords:
Campbell´s monomyth, self-training novel, literary educationAbstract
This article will analyse some intertextual elements appearing in different Children’s and Juvenile works published in Spain - not necessarily Spanish- in the las decades of the 20th century. The focus will be on those intertextual elements related to the anthropological-mythical structure of the first narrations, also known as Campbell’s monomyth. The research will involve an evolutive study showing the persistence and the variations of the primeval narration pattern depending on the historic context where it is created and the target citizens whom is meant to educate.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Eva María Villar Secanella
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Los artículos enviados a la revista Tropelías deben ser originales e inéditos, no publicados previamente en cualquier soporte. Únicamente se aceptará material publicado total o parcialmente con anterioridad, o que esté en proceso de evaluación en otra revista, si se hace constar la causa de tal duplicación y se facilita la fuente donde ha aparecido dicho artículo.
Las imágenes que se incluyan en los artículos estarán libres de derechos de reproducción y, en caso contrario, los autores deberán presentar los permisos para su publicación y asumir los pagos derivados de ello.
Los artículos y reseñas publicados en la revista Tropelías pueden ser incluidos en repositorios temáticos o institucionales desde el momento de su publicación, sin modificación alguna e indicando claramente su procedencia.