Autoridad parental y nuevas tecnologías en el siglo XXI
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_ais/ais.2016361486Abstract
Teniendo en cuenta por un lado la complejidad que encierra la educación integral de los hijos y por otro el alcance actual del desarrollo de las nuevas tecnologías, se ve preciso analizar y correlacionar ambas perspectivas desde el punto de vista de la autoridad parental en los tiempos actuales.El presente artículo se centra fundamentalmente en la posibilidad de merma en el control disciplinario de las hijas e hijos debido a la inmersión de los dispositivos digitales de todo tipo en los hogares en general y en el funcionamiento de la vida de los niños en particular.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
How to Cite
Prados Maeso, P. (2016). Autoridad parental y nuevas tecnologías en el siglo XXI. Acciones E Investigaciones Sociales, (36), 7–38. https://doi.org/10.26754/ojs_ais/ais.2016361486
Issue
Section
Articles
License
Authors publishing in this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal the right to be the first publication of the work as well as licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 license that allows others to share the work with an acknowledgement of authorship and initial publication in this journal.
- Authors may separately establish additional agreements for the non-exclusive distribution of the version of the work published in the journal (e.g., placing it in an institutional repository or publishing it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to disseminate their papers electronically (e.g., in institutional repositories or on their own website) before and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and higher citation of published papers (see The Effect of Open Access).
Received 2016-12-09
Accepted 2016-12-09
Accepted 2016-12-09