Language and Social Cover
The Cultural Evolution of the Theory of Mind
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_arif/arif.202024946Abstract
Recently several views in cognitive sciences and philosophy have argued that human capacity to ascribe mental states to predict and explain human behavior is a product of cultural evolution; that is, its emergence is not the product of the selection of genetically inherited structures but the product of hereditary variation through mechanisms of social learning. The aim of this article is to propose a model of the theory of mind as a linguistic mechanism of social cover and reputation management within the framework of cultural evolution. This position, called The Social Cover Model, is presented and defended in contrast to three other positions that will be critically evaluated. Finally, the model of two possible objections will be defended.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Víctor Fernández Castro
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos: los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo una Creative Commons Reconocimiento-No Comercial-Sin Obra Derivada 4.0 (CC BY-NC-ND) que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista. Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.