Why Some Films are Never Boring?
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_arif/arif.202216319Abstract
Taking the question that heads these lines as our starting point this article analyzes what takes place in the cinematographic experience beyond those typical responses of the cognitivist theory which only considers the narration and its reception by a cogito. To that end, and taking into account the affective turn, an ontological trip will be carried out that will address the particularities, differences and connections between these three dimensions; the affective space or the open material totality, the inhabited worlds or those series of rules that cut and stabilize the affective space, and the different narrations as concretions of such worlds.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Sergio Marqueta Calvo
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos: los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo una Creative Commons Reconocimiento-No Comercial-Sin Obra Derivada 4.0 (CC BY-NC-ND) que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista. Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.