Red de Centros Educativos y desequilibrios territoriales. El caso de Aragón
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_geoph/geoph.2005471334Keywords:
territorial imbalances, scliool network, AragonAbstract
In this paper, territorial organisation of educational services in Aragon is studied. This Spanish region is characterized by strong territorial imbalances, as indicated by areas with a very low population density, a feeble settlement network and a transport infrastructure of low density and capability. These imbalances make difficult to provide the educational services that citizens have the right to access in conditions of territorial equity and efficiency. In this context, the suitability of school network to territorial structure is analysed. The great majority of the private centres, according to demand criteria, are located in the urban settlements. Otherwise, the network of public centres reaches the most part of the territory.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Issue
Section
Artículos
License
- La revista conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia indicada en el punto 2.
- Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que se cite la autoría, la url, y la revista, y no se usen para fines comerciales.
- Los autores están de acuerdo con la licencia de uso utilizada por la revista, con las condiciones de autoarchivo y con la política de acceso abierto.
How to Cite
Escolano Utrilla, S., Ruiz Budría, E., & Climent López, E. (2016). Red de Centros Educativos y desequilibrios territoriales. El caso de Aragón. Geographicalia, 47, 153-176. https://doi.org/10.26754/ojs_geoph/geoph.2005471334