La imagen de Aragón en los libros de texto de Educación Primaria
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_geoph/geoph.2001391376Keywords:
Aragon (Spain), textbooks, primary education, mental image, stereotype.Abstract
This paper is aimed at revealing the image of Aragon (Spain) that textbooks of primary education communicate to children. The conclusions we reach are that all textbooks keep to the classical academic pattern, distinguishing ones with a merely descriptive approach from others with a pre-scientific one. Graphics are half the printed area and serves the function of explaining the written text, but the maps are of low quality. All textbooks hold an important number of factual and conceptual errors, and show Aragon like a rural and backward region producing foods and raw materials, which is a wrong stereotype.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
How to Cite
Climent López, E., García Pascual, E., & Ruiz Budría, E. (2016). La imagen de Aragón en los libros de texto de Educación Primaria. Geographicalia, (39), 81–101. https://doi.org/10.26754/ojs_geoph/geoph.2001391376
Issue
Section
Artículos
License
- La revista conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia indicada en el punto 2.
- Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que se cite la autoría, la url, y la revista, y no se usen para fines comerciales.
- Los autores están de acuerdo con la licencia de uso utilizada por la revista, con las condiciones de autoarchivo y con la política de acceso abierto.