Genocidio, concepto invisibilizado en los libros de textos de geografía
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_geoph/geoph.2020724594Keywords:
Geography. Teaching. Genocides. Textbooks. TeachersAbstract
This work analyzes the editorial proposals of Geography that are available in Argentina for secondary education worldwide. The focus of the analysis is carried out from the genocidal processes of the XX and XXI century. School texts are a tool and source of consultation for students, but their interpretation and access to knowledge require the mediation of teachers. From the paradigm of a critical Geography, inspiring the defense of human rights and committed to issues relevant to society, the results of the analysis of books on geography editorial proposals, and interviews with teachers are presented.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Geographicalia
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
- La revista conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia indicada en el punto 2.
- Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que se cite la autoría, la url, y la revista, y no se usen para fines comerciales.
- Los autores están de acuerdo con la licencia de uso utilizada por la revista, con las condiciones de autoarchivo y con la política de acceso abierto.