Women entrepreneurs. Actions and strategies in Aragon from a feminist view
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_geoph/geoph.201465864Keywords:
feminism, entrepreneurs, conciliation, horizontal segregation, underrepresentation, discriminationAbstract
This article looks at the reality of the Aragonese women entrepreneurs through fieldwork using semistructured interviews and participant observation as feminist qualitative research techniques to address concepts as representation, productive and reproductive work through the double shift, horizontal segregation, networking, weather, among others, to the extent that one of the main positive consequences for women under study is the awareness of the gender situation through the analysis of opening your own business as an output to discrimination.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
How to Cite
Añover López, M. (2014). Women entrepreneurs. Actions and strategies in Aragon from a feminist view. Geographicalia, (65), 5–37. https://doi.org/10.26754/ojs_geoph/geoph.201465864
Issue
Section
Artículos
License
- La revista conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, y favorece y permite la reutilización de las mismas bajo la licencia indicada en el punto 2.
- Las obras se publican en la edición electrónica de la revista bajo una licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (texto legal). Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que se cite la autoría, la url, y la revista, y no se usen para fines comerciales.
- Los autores están de acuerdo con la licencia de uso utilizada por la revista, con las condiciones de autoarchivo y con la política de acceso abierto.