The political potential of logophagy in Rogelio López Cuenca's work
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_tropelias/tropelias.202074795Keywords:
Logophagy, Literary theory, Visual Arts, DeconstructionAbstract
This paper begins by considering those artistic processes described as «logophagyc» by Professor Túa Blesa (1998; 2011). Logophagy’s theoretical roots are hence described as well as its typology, by linking it to Jacques Derrida’s philosophical project and specifically to his work Plato’s Pharmacy. The viability of analysing some of Rogelio Lopez Cuenca’s works in the light of these theories is then studied; special attention is taken to those works which are conveyed through a challenging of writing techniques and its political implications. It is finally shown how the «silence» of logophagy’s techniques has both political roots and expressions in the visual artist’s works.
Display downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Juan Gallego Benot

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Los artículos enviados a la revista Tropelías deben ser originales e inéditos, no publicados previamente en cualquier soporte. Únicamente se aceptará material publicado total o parcialmente con anterioridad, o que esté en proceso de evaluación en otra revista, si se hace constar la causa de tal duplicación y se facilita la fuente donde ha aparecido dicho artículo.
Las imágenes que se incluyan en los artículos estarán libres de derechos de reproducción y, en caso contrario, los autores deberán presentar los permisos para su publicación y asumir los pagos derivados de ello.
Los artículos y reseñas publicados en la revista Tropelías pueden ser incluidos en repositorios temáticos o institucionales desde el momento de su publicación, sin modificación alguna e indicando claramente su procedencia.