The motive of grief in "Ultimando", from ALMAFUERTE (Ricardo Iorio)
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_tropelias/tropelias.20244210287Keywords:
Ricardo Iorio, Ana Mourín, grief, music and literature, senectuteAbstract
The present work proposes a reading of the relationship mourning/(a)productivity within the musical work or Ricardo Iorio. We taje as axez the mourning for the beloved woman, the mourning for music on the way to old age and the variation on the topic of travel. This allow us to propose a periodization of the musician's work, takin the so-called cycle of the senectute as a model.
The analysis of the album Ultimando (2003) reveals, by the negative, the strong authorial presence of Ana Mourín, Iorio's deceased spouse, in te singer's work. Thus, this work makes it possible to begin to address this figure, vanished from the history if Argentine music, laying the foundations for future works.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Juan Martín Salandro
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Los artículos enviados a la revista Tropelías deben ser originales e inéditos, no publicados previamente en cualquier soporte. Únicamente se aceptará material publicado total o parcialmente con anterioridad, o que esté en proceso de evaluación en otra revista, si se hace constar la causa de tal duplicación y se facilita la fuente donde ha aparecido dicho artículo.
Las imágenes que se incluyan en los artículos estarán libres de derechos de reproducción y, en caso contrario, los autores deberán presentar los permisos para su publicación y asumir los pagos derivados de ello.
Los artículos y reseñas publicados en la revista Tropelías pueden ser incluidos en repositorios temáticos o institucionales desde el momento de su publicación, sin modificación alguna e indicando claramente su procedencia.
Accepted 2024-05-19
Published 2024-07-09