Happiness and poiesis in Clara Obligado's narrative: model kit
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_tropelias/tropelias.2018302053Keywords:
exile, eccentric writing, hybrid gender, borgian labyrinth, branched novel, garden, happinessAbstract
Clara Obligado’s narrative work has its origins in her exile in Argentine, back in 1976. This circumstance drives her poetic activity into an eccentric and border writing, in both genders’ and language’s border. In La muerte juega a los dados, the reader will find not only a set of tales rich in voices and diverse narrative styles but also the experimentation of a new gender. This is so because a form of branched novel, arising in the tales’ syntax -as Borgian’s labyrinth-, is built along the reading. The characters’ fates make up a fractal model full of beauty and poetic emotion in which every detail is part of an assembly that can change its whole meaning; and all of it despite the apparent chaos. Between fate and chance, the writing utility is represented as a potential happy destiny.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los artículos enviados a la revista Tropelías deben ser originales e inéditos, no publicados previamente en cualquier soporte. Únicamente se aceptará material publicado total o parcialmente con anterioridad, o que esté en proceso de evaluación en otra revista, si se hace constar la causa de tal duplicación y se facilita la fuente donde ha aparecido dicho artículo.
Las imágenes que se incluyan en los artículos estarán libres de derechos de reproducción y, en caso contrario, los autores deberán presentar los permisos para su publicación y asumir los pagos derivados de ello.
Los artículos y reseñas publicados en la revista Tropelías pueden ser incluidos en repositorios temáticos o institucionales desde el momento de su publicación, sin modificación alguna e indicando claramente su procedencia.
Accepted 2018-04-07
Published 2018-07-09