The lexicon of happiness and slowness in the didactics of two poets: Alfonso Canales and Luis Antonio de Villena
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_tropelias/tropelias.2018302079Keywords:
Comparative Literature, Spanish Language, Didactics of LiteratureAbstract
In this paper we are going to study two lexical groups: that of happiness and that of slowness, both in the didactic use made by two poets: Alfonso Canales (in his poem The years), and Luis Antonio de Villena (A Reading of The Georgics). Differences and similarities are examined, the origins of vocabulary are studied upon literary topics, and special uses of some terms are discussed. Comparativism will also allow us to relate the literary culture with contributions by contemporary extraliterary movements, such as the Slow Mo. The didactic dimension of this literature is analyzed.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los artículos enviados a la revista Tropelías deben ser originales e inéditos, no publicados previamente en cualquier soporte. Únicamente se aceptará material publicado total o parcialmente con anterioridad, o que esté en proceso de evaluación en otra revista, si se hace constar la causa de tal duplicación y se facilita la fuente donde ha aparecido dicho artículo.
Las imágenes que se incluyan en los artículos estarán libres de derechos de reproducción y, en caso contrario, los autores deberán presentar los permisos para su publicación y asumir los pagos derivados de ello.
Los artículos y reseñas publicados en la revista Tropelías pueden ser incluidos en repositorios temáticos o institucionales desde el momento de su publicación, sin modificación alguna e indicando claramente su procedencia.
Accepted 2018-04-07
Published 2018-07-09