The Language of Hate. Public Writings and Democracy
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_tropelias/tropelias.201843063Keywords:
Hate, Politica Affect, Electronic Writing, Contemporary Art, Public WritingAbstract
Two recent art installations, one from Argentina and the other from Brazil, are focused on hate as the key political affect in our era, turning it into the kernel of new political languages, expressive forms and positions of subjectivity in the current political landscape. The two pieces are Diarios del odio (Hate Dairies, 2014), by Roberto Jacoby y Sid Krochmalny, and Odiolândia (Hateland, 2017), by Giselle Beiguelman. Both pieces share a same aesthetic gesture: they work on writings produced and circulated in electronic terrain.
The current essay explores two arguments around the question of writing in these pieces. On the one hand, it analizes how they expose the conditions of appearance of new enonciations and its ability to dispute conceptions of democracy from the disruption of these voices. On the other hand, it interrogates how these pieces, in their rethinking of the technologies and the politiccs of writing, reopen the question of the literary from an expanded existence of the written word and its circulation.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los artículos enviados a la revista Tropelías deben ser originales e inéditos, no publicados previamente en cualquier soporte. Únicamente se aceptará material publicado total o parcialmente con anterioridad, o que esté en proceso de evaluación en otra revista, si se hace constar la causa de tal duplicación y se facilita la fuente donde ha aparecido dicho artículo.
Las imágenes que se incluyan en los artículos estarán libres de derechos de reproducción y, en caso contrario, los autores deberán presentar los permisos para su publicación y asumir los pagos derivados de ello.
Los artículos y reseñas publicados en la revista Tropelías pueden ser incluidos en repositorios temáticos o institucionales desde el momento de su publicación, sin modificación alguna e indicando claramente su procedencia.