«To My Bleak, Shabby, and Cold Abode». Post-Place, State and Literature: the House of Rosalía de Castro
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_tropelias/tropelias.201843068Keywords:
Literary Geography, Post-Place, Writer's houses, Rosalía Castro, En las orillas del SarAbstract
The aim of this paper is to reflect upon what we propose to term as literary ‘post-place’. A representative case is laid out: that of the house in A Matanza (Padrón, Spain), where Rosalía Castro died in 1885, and which has been serving as a museum and Foundation dedicated to the author’s life since 1972. Literary post-places are here defined as figures of public memory –commemorative sites that served as a backdrop for fictional or biographical events (very frequently related with an author’s life) that have had important literary implications. In this light, post-place can be quite revealing of the connections linking the State and the institutionalisation of literary works and authors. To elucidate these processes, the controversial relationship between A Matanza and Castro’s last book Beside the River Sar (En las orillas del Sar, 1884) will be analysed.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los artículos enviados a la revista Tropelías deben ser originales e inéditos, no publicados previamente en cualquier soporte. Únicamente se aceptará material publicado total o parcialmente con anterioridad, o que esté en proceso de evaluación en otra revista, si se hace constar la causa de tal duplicación y se facilita la fuente donde ha aparecido dicho artículo.
Las imágenes que se incluyan en los artículos estarán libres de derechos de reproducción y, en caso contrario, los autores deberán presentar los permisos para su publicación y asumir los pagos derivados de ello.
Los artículos y reseñas publicados en la revista Tropelías pueden ser incluidos en repositorios temáticos o institucionales desde el momento de su publicación, sin modificación alguna e indicando claramente su procedencia.