DEATH AND REPRESENTATION IN THE CINEMA OF ALBERT SERRA
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_tropelias/tropelias.2019313203Keywords:
Albert Serra / Contemporary thinking / Spanish cinema / representationAbstract
On the occasion of the film by Albert Serra, The Death of Luis XIV(2016), this work intends to think the outside of representation, understood in the sense it has in some postmetaphysical thinkers —Foucault, Deleuze, Blanchot— as that of which no order of similarity can take charge because it constitutes a radical otherness. That otherness is, in a maximun degree, that of death. Now, Serra's film gets strained at the moment where death stops being seen because it gets hidden behind representational systems that, in this case, are of two types: the courtier, and the medico-clinical. It is this type of blindness that Serra's cinema puts on the stage.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los artículos enviados a la revista Tropelías deben ser originales e inéditos, no publicados previamente en cualquier soporte. Únicamente se aceptará material publicado total o parcialmente con anterioridad, o que esté en proceso de evaluación en otra revista, si se hace constar la causa de tal duplicación y se facilita la fuente donde ha aparecido dicho artículo.
Las imágenes que se incluyan en los artículos estarán libres de derechos de reproducción y, en caso contrario, los autores deberán presentar los permisos para su publicación y asumir los pagos derivados de ello.
Los artículos y reseñas publicados en la revista Tropelías pueden ser incluidos en repositorios temáticos o institucionales desde el momento de su publicación, sin modificación alguna e indicando claramente su procedencia.
Accepted 2019-01-01
Published 2019-02-08