Agencies, mediations and authorities
Keys to read the literary field today
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_tropelias/tropelias.201953566Keywords:
literary field, literary agency, mediation, authority, criticism, illusio, sociology of literatureAbstract
The social, political, and economic changes associated with neoliberalism had a significant impact on the modes of production, circulation, and cultural consumption. Despite the importance of this transformation, literary studies are not paying enough attention to reveal all the keys of these dynamics, which are characterized by their heterogeneity, ambivalence and mutability. With the purpose of contributing to fill this gap, this article offers some reflections on the new tendencies of the literary field taking into account the following variables: the effects of the expansion of the digital dimension; the new roles of the literary agency as figures with greater public presence; the reconfiguration of the authorities; or the emergence of institutions, mechanisms and figures that mediate between the literary text and its readers.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los artículos enviados a la revista Tropelías deben ser originales e inéditos, no publicados previamente en cualquier soporte. Únicamente se aceptará material publicado total o parcialmente con anterioridad, o que esté en proceso de evaluación en otra revista, si se hace constar la causa de tal duplicación y se facilita la fuente donde ha aparecido dicho artículo.
Las imágenes que se incluyan en los artículos estarán libres de derechos de reproducción y, en caso contrario, los autores deberán presentar los permisos para su publicación y asumir los pagos derivados de ello.
Los artículos y reseñas publicados en la revista Tropelías pueden ser incluidos en repositorios temáticos o institucionales desde el momento de su publicación, sin modificación alguna e indicando claramente su procedencia.