In the dramatists' own words, why make use of myth: Unamuno, Pemán, Buero Vallejo
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_tropelias/tropelias.2020333645Keywords:
classical mythology, classical tradition, 20th century Spanish theatre, Unamuno, Pemán, Buero VallejoAbstract
This paper investigates the association between the plays Fedraby Miguel de Unamuno, Antígonaby José María Pemán and La tejedora de sueñosby Antonio Buero Vallejo. Although their authors represent different conceptions and stages of the 20th century Spanish theatre, the three of them coincided in a self-confessed interest in the ancient Greek tragedy and in their desire to perform new versions of the myths. Contrasting the particular interest and objectives of Unamuno, Pemán and Buero will shed some light on both the differences and the possible common elements between their dramatic recreations and will provide an overview of the treatment of the myth in the 20th century Spanish theatre.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los artículos enviados a la revista Tropelías deben ser originales e inéditos, no publicados previamente en cualquier soporte. Únicamente se aceptará material publicado total o parcialmente con anterioridad, o que esté en proceso de evaluación en otra revista, si se hace constar la causa de tal duplicación y se facilita la fuente donde ha aparecido dicho artículo.
Las imágenes que se incluyan en los artículos estarán libres de derechos de reproducción y, en caso contrario, los autores deberán presentar los permisos para su publicación y asumir los pagos derivados de ello.
Los artículos y reseñas publicados en la revista Tropelías pueden ser incluidos en repositorios temáticos o institucionales desde el momento de su publicación, sin modificación alguna e indicando claramente su procedencia.
Accepted 2019-12-30
Published 2020-01-18