Tunings on theater of word. Notes on Víctor M. Díez and Ildefonso Rodríguez's poetry
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_tropelias/tropelias.202074669Keywords:
Music, jazz, improvisation, identity, poetry, Ildefonso Rodríguez, Víctor M. DíezAbstract
This paper aims to study the Ildefonso Rodríguez´s and Víctor M. Díez poetics. Both are stemmed in the strong influence of jazz on poetry. They share a way of facing the moment of creation as a sort of improvisation. Each of them uses his own formal devices as fragmented texts, broken syntax and a wide range of references to other languages such as theater, cinema in order to deconstruct everyday speech. Both of them deals with the problem of identity: Ildefonso builds up a kind of ex-centered self while Victor´s poetry is based on we can call defacement of self.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 José Manuel Trabado Cabado
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Los artículos enviados a la revista Tropelías deben ser originales e inéditos, no publicados previamente en cualquier soporte. Únicamente se aceptará material publicado total o parcialmente con anterioridad, o que esté en proceso de evaluación en otra revista, si se hace constar la causa de tal duplicación y se facilita la fuente donde ha aparecido dicho artículo.
Las imágenes que se incluyan en los artículos estarán libres de derechos de reproducción y, en caso contrario, los autores deberán presentar los permisos para su publicación y asumir los pagos derivados de ello.
Los artículos y reseñas publicados en la revista Tropelías pueden ser incluidos en repositorios temáticos o institucionales desde el momento de su publicación, sin modificación alguna e indicando claramente su procedencia.