Nobody blinded me. Notes on the public and mediation in the performing arts.
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_tropelias/tropelias.2021354926Keywords:
performing arts, happening, performance, mediation, subjectivity, conflict, unproductivenessAbstract
Once the performing arts (happenning, performance) have been absorbed by the institutions, the aim of the avant-garde to integrate the public into the art process has been actively taken by art mediation. This text highlights several issues that may undermine these efforts, such as stablishing prearranged attitudes for the spectators to play, and scamping conflict, unproductive subjectivity, and the complexity of art for the sake of entertainment or possitive impact.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Javier Aquilué Laliena

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Los artículos enviados a la revista Tropelías deben ser originales e inéditos, no publicados previamente en cualquier soporte. Únicamente se aceptará material publicado total o parcialmente con anterioridad, o que esté en proceso de evaluación en otra revista, si se hace constar la causa de tal duplicación y se facilita la fuente donde ha aparecido dicho artículo.
Las imágenes que se incluyan en los artículos estarán libres de derechos de reproducción y, en caso contrario, los autores deberán presentar los permisos para su publicación y asumir los pagos derivados de ello.
Los artículos y reseñas publicados en la revista Tropelías pueden ser incluidos en repositorios temáticos o institucionales desde el momento de su publicación, sin modificación alguna e indicando claramente su procedencia.
Accepted 2021-01-09
Published 2021-01-30