The uprooted viewer. Reflections on "Concert for the biocen" by Eugenio Ampudia
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_tropelias/tropelias.2021355029Keywords:
Performance, Postdramatic theory, Spectator, Pandemic art, Post-AnthropocentrismAbstract
This paper intends to analyse the work Concert for the biocene (2020) by Eugenio Ampudia. This piece has been not only a musical performance, but also a complex work —concert, performance, installation art, videoart— and a controversial media event. Ampudia has been criticized for his questionable ecological proposal; in addition, some artist accused him of appropriating of the main idea: placing plants on in the proscenium stage. However, the supplanting of the spectator from an aesthetic point of view has not been taken into consideration. In order to achieve this, it is necessary to refer to the postdramatic theory and to think of the pandemic context. This kind of works falls within the category of the postanthropocentric art that anticipates the death of the spectator.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Javier Helgueta Manso
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Los artículos enviados a la revista Tropelías deben ser originales e inéditos, no publicados previamente en cualquier soporte. Únicamente se aceptará material publicado total o parcialmente con anterioridad, o que esté en proceso de evaluación en otra revista, si se hace constar la causa de tal duplicación y se facilita la fuente donde ha aparecido dicho artículo.
Las imágenes que se incluyan en los artículos estarán libres de derechos de reproducción y, en caso contrario, los autores deberán presentar los permisos para su publicación y asumir los pagos derivados de ello.
Los artículos y reseñas publicados en la revista Tropelías pueden ser incluidos en repositorios temáticos o institucionales desde el momento de su publicación, sin modificación alguna e indicando claramente su procedencia.
Accepted 2020-12-31
Published 2021-01-30