"La Verdad" (2013), by Regina José Galindo: Affective Communication, the Spectator as Witness and Delegated Performance
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_tropelias/tropelias.2021355038Keywords:
performance, affective turn, social turn, spectator, Regina José Galindo, La VerdadAbstract
The main aim of this article is to make an approach to the notions os affective communication, the spectator as witness and delegated performance taking into account the influence of the affective turn and the social turn in performing arts. In these terms, an analysis of La Verdad, a performance executed by Regina José Galindo at the Centro Cultural de España de Guatemala on the 21st November 2013, will be performed. It is a work based on a few testimonies of women who survived the genocide caused by the armed conflict and the dictatorship of Efraín Ríos Montt.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Katherine E. Loureiro Álvarez
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Los artículos enviados a la revista Tropelías deben ser originales e inéditos, no publicados previamente en cualquier soporte. Únicamente se aceptará material publicado total o parcialmente con anterioridad, o que esté en proceso de evaluación en otra revista, si se hace constar la causa de tal duplicación y se facilita la fuente donde ha aparecido dicho artículo.
Las imágenes que se incluyan en los artículos estarán libres de derechos de reproducción y, en caso contrario, los autores deberán presentar los permisos para su publicación y asumir los pagos derivados de ello.
Los artículos y reseñas publicados en la revista Tropelías pueden ser incluidos en repositorios temáticos o institucionales desde el momento de su publicación, sin modificación alguna e indicando claramente su procedencia.
Accepted 2021-01-08
Published 2021-01-30