For a theory of the stage performance. Hermeneutics and transformation of a literary text
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_tropelias/tropelias.19955-65545Keywords:
Stage performance, hermeneuticsAbstract
This article will attempt to analyse the complex process of transduction or literary transformation in which the passing of the dramatic text to the stage performance is to be observed using two works of Meyerhold and Nieva. The performance sets a process of concretization in motion which to a great extent destroys the ambiguity in the literary text, converting the written linguistic signs into a variety of spectacular codes. Thus we find a twofold manipulation of the dramatic text that can delimit itself to a reading located in a contemporary reality and a consequent creative process which investigates the stage possibilities arising from the story which is to be told.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Ángel Abuín
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Los artículos enviados a la revista Tropelías deben ser originales e inéditos, no publicados previamente en cualquier soporte. Únicamente se aceptará material publicado total o parcialmente con anterioridad, o que esté en proceso de evaluación en otra revista, si se hace constar la causa de tal duplicación y se facilita la fuente donde ha aparecido dicho artículo.
Las imágenes que se incluyan en los artículos estarán libres de derechos de reproducción y, en caso contrario, los autores deberán presentar los permisos para su publicación y asumir los pagos derivados de ello.
Los artículos y reseñas publicados en la revista Tropelías pueden ser incluidos en repositorios temáticos o institucionales desde el momento de su publicación, sin modificación alguna e indicando claramente su procedencia.