Croce and the Modernism
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_tropelias/tropelias.19955-65576Keywords:
Benedetto Croce, ModernismAbstract
This work aims to study the similarities between the aesthetic doctrines of Croce and the modernists. In spite of the geographical distance between them, they were attracted by similar emotions and repelled by the same ideologies. After outlining the principles on which Croce's work is founded, we examine the parallels between the Italian thinker and the modernists, starting from their respective ideas of the subjectivity of art. Beauty, authenticity, and individuality stand out among aspects of literary creation. For Croce and the modemists, language and spiritual expression are inseparable. Language is the creation of the spirit. For them, the law of form is the expression of the impression. The significance of the impression is essential to the work of art.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Mercedes Serna
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Los artículos enviados a la revista Tropelías deben ser originales e inéditos, no publicados previamente en cualquier soporte. Únicamente se aceptará material publicado total o parcialmente con anterioridad, o que esté en proceso de evaluación en otra revista, si se hace constar la causa de tal duplicación y se facilita la fuente donde ha aparecido dicho artículo.
Las imágenes que se incluyan en los artículos estarán libres de derechos de reproducción y, en caso contrario, los autores deberán presentar los permisos para su publicación y asumir los pagos derivados de ello.
Los artículos y reseñas publicados en la revista Tropelías pueden ser incluidos en repositorios temáticos o institucionales desde el momento de su publicación, sin modificación alguna e indicando claramente su procedencia.