Talking of canon (“ortodoxos” in front of “aperturistas” and reflection on a controversial matter: postmodern literary criticism)
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_tropelias/tropelias.200312-145809Keywords:
Literary canon, postmodernityAbstract
In relation to the canon, the current article aims at offering a state of the matter of the present polemics about the literary canon, taking as references the positions of Harold Bloom, upholder of the traditional canon, in contrast to Edward Said, a representative forerunner of the opening tendencies. The point is to arrange the different trends which can be included in the postmodern criticism (postcolonialism, Cultural Poetics, polysystems, etc.) and to look for their common points. Following, I revise Bloon''s reaction trying to find the possible weak points of booth critical conceptions.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Rosa Eugenia Montes Doncel

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Los artículos enviados a la revista Tropelías deben ser originales e inéditos, no publicados previamente en cualquier soporte. Únicamente se aceptará material publicado total o parcialmente con anterioridad, o que esté en proceso de evaluación en otra revista, si se hace constar la causa de tal duplicación y se facilita la fuente donde ha aparecido dicho artículo.
Las imágenes que se incluyan en los artículos estarán libres de derechos de reproducción y, en caso contrario, los autores deberán presentar los permisos para su publicación y asumir los pagos derivados de ello.
Los artículos y reseñas publicados en la revista Tropelías pueden ser incluidos en repositorios temáticos o institucionales desde el momento de su publicación, sin modificación alguna e indicando claramente su procedencia.