Orson Welles, simulation's filmmaker
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_tropelias/tropelias.2022376252Keywords:
Orson Welles, simulation, truth, authorAbstract
The cinematographic work of the author Orson Welles composes a deep reflection on the idea of simulation. From his debut feature, Citizen Kane, to his latest fiction film, The Immortal Story, his eleven movies reveal the repeated presence of various symbolic objects that demonstrate this: projectors and cinematographers, masks and veils, reflections and mirrors, lights and shadows, or scenarios, that accompany the diegetic description of fallacious simulations or indeterminate representations. Through the formal analysis of different sequences, we intend to define the position that Welles exercises in his cinema towards the ideas of truth and falsehood, as well as the metadiscursive nature of his textual operations.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Alejandro Morala Girón
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Los artículos enviados a la revista Tropelías deben ser originales e inéditos, no publicados previamente en cualquier soporte. Únicamente se aceptará material publicado total o parcialmente con anterioridad, o que esté en proceso de evaluación en otra revista, si se hace constar la causa de tal duplicación y se facilita la fuente donde ha aparecido dicho artículo.
Las imágenes que se incluyan en los artículos estarán libres de derechos de reproducción y, en caso contrario, los autores deberán presentar los permisos para su publicación y asumir los pagos derivados de ello.
Los artículos y reseñas publicados en la revista Tropelías pueden ser incluidos en repositorios temáticos o institucionales desde el momento de su publicación, sin modificación alguna e indicando claramente su procedencia.
Accepted 2021-12-26
Published 2022-01-03