Writing After the Horror
The Dislocated Time in Kurt Vonnegut's Novel "Slaughterhouse Five"
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_tropelias/tropelias.2023408751Keywords:
Vonnegut, Time, Fictional Worlds, Intertextuality, Autofiction, Science FictionAbstract
Faced with the difficulty of expressing the horror, Kurt Vonnegut in the novel Slaughterhouse Five, with a simple language and a rhythm that transmits calm, resorts, among other strategies such as the deployment of a dense network of intertexts or the insertion of appeasing drawings, to the fragmentation and dislocation of time, present not only in the plot of the novel, in which it is seen as a block of moments, but also in its discursive configuration; thus achieving a vivid anti-war picture, at once tender and humorous, inserted in a scenario in which autofiction, historical realism, social criticism and science fiction are harmoniously combined.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 María Luisa Hernández García
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Los artículos enviados a la revista Tropelías deben ser originales e inéditos, no publicados previamente en cualquier soporte. Únicamente se aceptará material publicado total o parcialmente con anterioridad, o que esté en proceso de evaluación en otra revista, si se hace constar la causa de tal duplicación y se facilita la fuente donde ha aparecido dicho artículo.
Las imágenes que se incluyan en los artículos estarán libres de derechos de reproducción y, en caso contrario, los autores deberán presentar los permisos para su publicación y asumir los pagos derivados de ello.
Los artículos y reseñas publicados en la revista Tropelías pueden ser incluidos en repositorios temáticos o institucionales desde el momento de su publicación, sin modificación alguna e indicando claramente su procedencia.
Accepted 2023-03-29
Published 2023-07-06