The sphere of participatory in the new spectator paradigm: Andrés Lima, Àlex Rigola, Alfredo Sanzol y Pablo Remón
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_tropelias/tropelias.202399684Keywords:
Spectator paradigm, Contemporary stage, Andrés Lima, Àlex Rigola, Alfredo Sanzol, Pablo RemónAbstract
The spectator paradigm has been modulated from positions that redefine it as an accomplice of the game and an active participant in the theatrical party to those that vindicate and reformulate his ritual presence. The present approach thus explores some of the contemporary Spanish directors' conception of the viewer (we will focus on Andrés Lima, Álex Rigola, Alfredo Sanzol y Pablo Remón), with the intention to offer some reflections on the different roles, attitudes or directions that the latter adopts on the Spanish stage today. contemporary stage creators, from the intersection of the concepts of theatricality and performativity revealed by their poetics, put the figure of the viewer in the spotlight and test new formulas for more intense and effective communication.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Mariángeles Rodriguez Alonso
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Los artículos enviados a la revista Tropelías deben ser originales e inéditos, no publicados previamente en cualquier soporte. Únicamente se aceptará material publicado total o parcialmente con anterioridad, o que esté en proceso de evaluación en otra revista, si se hace constar la causa de tal duplicación y se facilita la fuente donde ha aparecido dicho artículo.
Las imágenes que se incluyan en los artículos estarán libres de derechos de reproducción y, en caso contrario, los autores deberán presentar los permisos para su publicación y asumir los pagos derivados de ello.
Los artículos y reseñas publicados en la revista Tropelías pueden ser incluidos en repositorios temáticos o institucionales desde el momento de su publicación, sin modificación alguna e indicando claramente su procedencia.