El mercado político de las decisiones públicas
Políticos votantes y grupos de presión
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_ais/ais.199103705Keywords:
Grupos de presión, Votantes. Partidos políticos, GobiernoAbstract
El intento de aplicar el análisis económico, en la pretensión de elaborar una teoría de la acción gubernamental, pasa por analizar las motivaciones y el comportamiento de los agentes que intervienen en el proceso de toma de decisiones públicas, dirigentes del gobierno, políticos, votantes y grupos de presión, durante el periodo electoral, dentro del funciona miento de un sistema democrático, así como los efectos que conlleva la acción política, en una sociedad como la que estamos inmersos, donde no existe información perfecta y donde, por lo tanto, este limitado conocimiento de los asuntos públicos es un factor necesario para explicar la eficiencia de los grupos de presión.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors publishing in this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal the right to be the first publication of the work as well as licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 license that allows others to share the work with an acknowledgement of authorship and initial publication in this journal.
- Authors may separately establish additional agreements for the non-exclusive distribution of the version of the work published in the journal (e.g., placing it in an institutional repository or publishing it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to disseminate their papers electronically (e.g., in institutional repositories or on their own website) before and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and higher citation of published papers (see The Effect of Open Access).