World is a Theatre
Theatrum mundi in the Baroque Fictions of Calderón de la Barca and Miguel de Unamuno
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_arif/arif.202419864Abstract
This article studies the baroque metaphor of theatrum mundi, which conceives the world as a theater where life is enacted, and human beings are the actors. This concept has recurred throughout the history of philosophy in various moments and intellectual currents. First, according to the study of Ernst Robert Curtius, we will inform about the most outstanding references of theatrum mundi’s baroque metaphor in Antiquity and Modernity, with special attention to The Great Theatre of the World by Calderón de la Barca. Then, we will compare how this resource is used in Miguel de Unamuno’s play Brother Juan or The World is a Theatre to finally comment on the use of this literary topic in the work and its characteristics as baroque fiction.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Álvaro Ledesma de la Fuente
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos: los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo una Creative Commons Reconocimiento-No Comercial-Sin Obra Derivada 4.0 (CC BY-NC-ND) que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista. Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.