Civilization and pedagogy: Antonio Machado's "Recuerdo infantil"
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_tropelias/tropelias.199233660Keywords:
Semiotics, Hermeneutics, Antonio Machado, Recuerdo escolarAbstract
Under the presumed candor and the modest simplicity of certain types of texts the reader believes to hear the anonymous and powerful voice of strayed truths, which not only do not belong to the author as part of his biographical legacy to culture, or at least he is not the only owner, but they also do not allow themselves to be imprisoned willingly in the netting of interpretations used in the history of literature.
This gives rise, of course, to the capital question on the hermeneutic legitimacy of a reading that, placing in the foreground the signs of the text and conserving them in the course of its development, transcends them, nevertheless, towards the social and ideological horizon in which is inscribed all semiosic processes, including the poem and the emotion that the poem causes.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los artículos enviados a la revista Tropelías deben ser originales e inéditos, no publicados previamente en cualquier soporte. Únicamente se aceptará material publicado total o parcialmente con anterioridad, o que esté en proceso de evaluación en otra revista, si se hace constar la causa de tal duplicación y se facilita la fuente donde ha aparecido dicho artículo.
Las imágenes que se incluyan en los artículos estarán libres de derechos de reproducción y, en caso contrario, los autores deberán presentar los permisos para su publicación y asumir los pagos derivados de ello.
Los artículos y reseñas publicados en la revista Tropelías pueden ser incluidos en repositorios temáticos o institucionales desde el momento de su publicación, sin modificación alguna e indicando claramente su procedencia.