A discursive analysis of literary and cinematographic mechanisms in the stories of Gonzalo Suárez
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_tropelias/tropelias.199233662Keywords:
Gonzalo Suárez, cine, short stories, narrativeAbstract
Gonzalo Suárez is one of the few Spanish creative artists to have developed his work simultaneously in cinema and literature.The focus of analysis here is on how he organizes the narrative discourse of his stories in each medium, with special reference to narrative structure, aspect and voice. It is only by proceeding thus that a point of departure can be established for a study of the mechanisms involved in working between the two media; a transference which is far removed from the more traditional models of adaptation and which opts for a much more creative relation in which it is not the mimetic mode that dominates but rather the attempt to translate the different discursive mechanisms into the specific medium of cinema or literature.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los artículos enviados a la revista Tropelías deben ser originales e inéditos, no publicados previamente en cualquier soporte. Únicamente se aceptará material publicado total o parcialmente con anterioridad, o que esté en proceso de evaluación en otra revista, si se hace constar la causa de tal duplicación y se facilita la fuente donde ha aparecido dicho artículo.
Las imágenes que se incluyan en los artículos estarán libres de derechos de reproducción y, en caso contrario, los autores deberán presentar los permisos para su publicación y asumir los pagos derivados de ello.
Los artículos y reseñas publicados en la revista Tropelías pueden ser incluidos en repositorios temáticos o institucionales desde el momento de su publicación, sin modificación alguna e indicando claramente su procedencia.