"El perseguidor", by Cortázar: beat and off-beat of an ontological turn
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_tropelias/tropelias.2020344251Keywords:
Cortázar, Paris, jazz, turnAbstract
The symbolic aspect of openness or access that Cortázar grants to jazz music, is shown, in a literary way, and for the first time together with fiction, in El perseguidor. And the same goes for the link between jazz and Paris. In this sense, Cortázar's first osmosis with the French capital will determine the existential turn that will make the writer move the center of his literature to the ontological terrain and integrate in his writing the idea of the city and jazz music as passages to the stratum of a timeless suprareal reality, only apprehendable in fleeting access.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Izara Batres
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Los artículos enviados a la revista Tropelías deben ser originales e inéditos, no publicados previamente en cualquier soporte. Únicamente se aceptará material publicado total o parcialmente con anterioridad, o que esté en proceso de evaluación en otra revista, si se hace constar la causa de tal duplicación y se facilita la fuente donde ha aparecido dicho artículo.
Las imágenes que se incluyan en los artículos estarán libres de derechos de reproducción y, en caso contrario, los autores deberán presentar los permisos para su publicación y asumir los pagos derivados de ello.
Los artículos y reseñas publicados en la revista Tropelías pueden ser incluidos en repositorios temáticos o institucionales desde el momento de su publicación, sin modificación alguna e indicando claramente su procedencia.
Accepted 2020-04-21
Published 2020-07-17