Narration, acting or poetry: female hybrid vs. canon
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_tropelias/tropelias.2020344428Keywords:
Slam-poetry, feminine, desire, canon deconstructionism, para-theatricalityAbstract
What are the traits that define female literary production? Is it possible to change the canon of literature by inserting female production with its characteristics without incurring transgressions? Can the canon be opened to new forms of literature? In attempting to ask ourselves these questions, we define the state of the current question on the concept of canon and draw up proposals for subversion of the canon in terms of fusion of genres, analyzing a concrete case of female literary-theatrical production —quite isolated too, and even more if declined in the feminine— in the context of slam-poetry.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Loreta de Stasio
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Los artículos enviados a la revista Tropelías deben ser originales e inéditos, no publicados previamente en cualquier soporte. Únicamente se aceptará material publicado total o parcialmente con anterioridad, o que esté en proceso de evaluación en otra revista, si se hace constar la causa de tal duplicación y se facilita la fuente donde ha aparecido dicho artículo.
Las imágenes que se incluyan en los artículos estarán libres de derechos de reproducción y, en caso contrario, los autores deberán presentar los permisos para su publicación y asumir los pagos derivados de ello.
Los artículos y reseñas publicados en la revista Tropelías pueden ser incluidos en repositorios temáticos o institucionales desde el momento de su publicación, sin modificación alguna e indicando claramente su procedencia.
Accepted 2020-07-14
Published 2020-07-17