The possible worlds and the neofantastic in Wes Anderson's filmography
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_tropelias/tropelias.2021354429Keywords:
Wes Anderson, Possible worlds, Fictional worlds, The fantastic, The neofantasticAbstract
In the present paper it is tried to offer an analysis of Wes Anderson's filmography from the study of his structure. For it, there are collected the main ideas of the theory of the possible worlds by Doležel and the respective ones of the genre of the fantastic, with its variations in the contemporary age, emphasizing the Latin American magical realism and the neofantastic by Alazraki. In this way, his films are studied by applying the exposed theories. Likewise, the fictional worlds of Anderson are examined, from its narrative structure and the creation of them, and it is observed to what extent can his filmography belong to the fantastic genre and its modern variations.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Laura Gudziunaite
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Los artículos enviados a la revista Tropelías deben ser originales e inéditos, no publicados previamente en cualquier soporte. Únicamente se aceptará material publicado total o parcialmente con anterioridad, o que esté en proceso de evaluación en otra revista, si se hace constar la causa de tal duplicación y se facilita la fuente donde ha aparecido dicho artículo.
Las imágenes que se incluyan en los artículos estarán libres de derechos de reproducción y, en caso contrario, los autores deberán presentar los permisos para su publicación y asumir los pagos derivados de ello.
Los artículos y reseñas publicados en la revista Tropelías pueden ser incluidos en repositorios temáticos o institucionales desde el momento de su publicación, sin modificación alguna e indicando claramente su procedencia.
Accepted 2021-01-03
Published 2021-01-30