From the exterminating silence to the stigma of writing in "The Naked Lunch" (David Cronenberg, 1991)
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_tropelias/tropelias.202074768Keywords:
David Cronenberg, William Burroughs, trauma, delirium, irresponsability, The Naked LunchAbstract
Far from being presented as an adaptation of William Burroughs’ novel, the movie The Naked Lunch offers a reflection on writing attentive to the work of an author who only presented himself as a writer when he experienced the trauma of the accidental death at his hands of his wife Joan. According to Cronenberg, writing would not be for Burroughs but a stigma that would have separated him from his initial plan to exterminate all rational thought, a curse from which he would try to flee using a delirious language. However, the language virus always manifests itself as a barrier that cannot be fought against.
Downloads
Downloads
Published
Versions
- 2023-08-27 (5)
- 2020-10-28 (4)
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Juan Carlos Pueo
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Los artículos enviados a la revista Tropelías deben ser originales e inéditos, no publicados previamente en cualquier soporte. Únicamente se aceptará material publicado total o parcialmente con anterioridad, o que esté en proceso de evaluación en otra revista, si se hace constar la causa de tal duplicación y se facilita la fuente donde ha aparecido dicho artículo.
Las imágenes que se incluyan en los artículos estarán libres de derechos de reproducción y, en caso contrario, los autores deberán presentar los permisos para su publicación y asumir los pagos derivados de ello.
Los artículos y reseñas publicados en la revista Tropelías pueden ser incluidos en repositorios temáticos o institucionales desde el momento de su publicación, sin modificación alguna e indicando claramente su procedencia.