What haunts us
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_tropelias/tropelias.2021355045Keywords:
Spectator, Hypnotic state, Rehearsal, Exit the show, Writing on a show, Romeo Castellucci, Jérôme BelAbstract
Even in the face of theatrical performances that break with illusion, we sometimes find ourselves plunged into an almost hypnotic state. The question we will ask ourselves, drawing on Jérôme Bel’s Cour d'honneur and Romeo Castellucci’s Le Metope del Partenone, is this: how is the release of such shows? They can haunt us for a long time. Writing then appears as a means, not quite to get out of it, but on the contrary to prolong the spell by other means.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Joseph Danan
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Los artículos enviados a la revista Tropelías deben ser originales e inéditos, no publicados previamente en cualquier soporte. Únicamente se aceptará material publicado total o parcialmente con anterioridad, o que esté en proceso de evaluación en otra revista, si se hace constar la causa de tal duplicación y se facilita la fuente donde ha aparecido dicho artículo.
Las imágenes que se incluyan en los artículos estarán libres de derechos de reproducción y, en caso contrario, los autores deberán presentar los permisos para su publicación y asumir los pagos derivados de ello.
Los artículos y reseñas publicados en la revista Tropelías pueden ser incluidos en repositorios temáticos o institucionales desde el momento de su publicación, sin modificación alguna e indicando claramente su procedencia.
Accepted 2021-01-04
Published 2021-01-30