The New Criticism and the teaching of Rhetoric
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_tropelias/tropelias.199345531Keywords:
New Criticism, rhetoricsAbstract
The purpose of this papel is to deal with lhe rhetorical -or, rather, neorhetorical- conception of some of the more important American new critics, in order to demonstrate that while the task of regenerating the teaching of literature undertaken by the New Criticism in the thirties was enormously fruitful in the universitary classrooms of the United States, their concern for the correct teaching of Rhetoric at the same levels of instruction was of no less breadth and relevance.
The main starting point of the essay is Cleanth Brooks and Robert P. Warren's Modern Rhetoric, which, as the authors themselves point out in the preface to the fourth edition (Harcourt Brace Jovanovich, New York, 1979), has to be considered as an effective teaching instrument for the instructor and a simple and useful textbook for the student.
Following analysis of the cardinal points of this work, we conclude with an attempt to determine the essential significance of the rhetorical contribution of the New Criticism within the general frame of Neorhetoric.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Francisco Chico Rico
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Los artículos enviados a la revista Tropelías deben ser originales e inéditos, no publicados previamente en cualquier soporte. Únicamente se aceptará material publicado total o parcialmente con anterioridad, o que esté en proceso de evaluación en otra revista, si se hace constar la causa de tal duplicación y se facilita la fuente donde ha aparecido dicho artículo.
Las imágenes que se incluyan en los artículos estarán libres de derechos de reproducción y, en caso contrario, los autores deberán presentar los permisos para su publicación y asumir los pagos derivados de ello.
Los artículos y reseñas publicados en la revista Tropelías pueden ser incluidos en repositorios temáticos o institucionales desde el momento de su publicación, sin modificación alguna e indicando claramente su procedencia.