Features, Frames and Fractions: Julián Ríos’s "Monstruario"
DOI:
https://doi.org/10.26754/ojs_tropelias/tropelias.202185968Keywords:
literary field, criticism, dialog, ekphrasis, fractals, wordplay, literality, frame, counterfeit, Künstlerroman, satireAbstract
Wordplay, puns and other playful ways of using language beyond its standard combining rules are the hallmarks of Julián Ríos’s work. Based on the analysis of Monstruary, this paper considers the methods Ríos uses to handle material and arrange it within several kinds of structures: frame stories, generic models (Künstlerroman), enunciative modalities (witness-narrator using non fictional forms of discourse), dialogic interactions between characters, intradiegetic continuity of art objets and their surrounding world, together with the widespread of fractals. The artistic issues dealt with by Monstruary lead to an apology of creative freedom as well as to witty exercices of literary criticism and satire, a perfect match for genuine ludic writings.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Miguel A. Olmos

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Los artículos enviados a la revista Tropelías deben ser originales e inéditos, no publicados previamente en cualquier soporte. Únicamente se aceptará material publicado total o parcialmente con anterioridad, o que esté en proceso de evaluación en otra revista, si se hace constar la causa de tal duplicación y se facilita la fuente donde ha aparecido dicho artículo.
Las imágenes que se incluyan en los artículos estarán libres de derechos de reproducción y, en caso contrario, los autores deberán presentar los permisos para su publicación y asumir los pagos derivados de ello.
Los artículos y reseñas publicados en la revista Tropelías pueden ser incluidos en repositorios temáticos o institucionales desde el momento de su publicación, sin modificación alguna e indicando claramente su procedencia.